Skicka EU & Norge / Snabb Leverans / Säkert Betalning

Köpvillkor

Om oss

Företaget har sitt huvudkontor i Örebro, Sverige.

Företagets postadress är Nygatan 32, 702 11 Örebro, Sverige.

Nova Nails Supply är ett varumärke som ägs av Enova Commerce AB (registreringsnummer 559074-3364, momsnummer: SE559074336401)

Vill du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Beställningar

När du har slutfört din beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturering och leveransadress.

Om det finns ett fel i orderbekräftelsen ska du omgående kontakta oss via e-post till [email protected]

Produkter

Du som använder dessa produkter utan ordentlig utbildning gör det på egen risk.

Detta innebär att dessa produkter kräver kunskap för korrekt användning. Det är också kundens ansvar att se till att behandlingar endast utförs av personal utbildad för uppgiften.

Produkter för "enbart professionellt bruk" får inte säljas vidare eller användas för något annat ändamål än de behandlingar kunden har rätt att ge.

Färgerna på bilderna kan variera beroende på skärminställningarna, därför kan avvikelser förekomma.

SÄKERHETSDATABLAD FINNS TILLGÄNGLIGA FÖR ALLA PRODUKTER SÅLDA AV OSS. E-POST: [email protected]

Leveranser

För kund i Sverige

Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. NOTERA! Beställningar på helger skickas tidigast följande måndag.

Om leveransförseningar uppstår (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadress: [email protected]

Outlösta paket/beställningar kommer att debiteras en tilläggsavgift för returer, samt administrativ hantering. Hur stora belopp är beror på den specifika beställningen.

För kunder i Europa och andra

Våra normala leveranstider är 3-7 dagar. NOTERA! Beställningar på helger skickas tidigast följande måndag.

Om leveransförseningar uppstår (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadress: [email protected]

Ej uthämtade paket/beställningar kommer att debiteras en tilläggsavgift för returer, samt administrativ hantering. Hur stora kvantiteterna är beror på den specifika beställningen.

Priser

Alla standardpriser i butiken anges i SEK och alla priser är exklusive 25% moms. Du kan välja en annan valuta genom att använda vår omvandlingsfunktion på vår sida.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändringar från leverantörer, tryckfel i prislistan och felaktigheter i priser på grund av felaktig information och vi förbehåller oss rätten att justera priset.

För kunder i Sverige

Moms på 25% tillkommer i kassan.

För kunder i EU

Privatkund i Europa

Moms på 25% tillkommer i kassan.

För företagskunder med ett giltigt momsnummer

Ange ditt momsregistreringsnummer i kassan, systemet drar automatiskt av moms

Kontrollera själv om momsnumret är giltigt här: https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

För kunder i Norge

Ingen moms tillkommer på beställningen i webbutiken.

Tullavgifter och skatter

När du beställer från Nova Nails Supply ansvarar du för att produkten lagligen importeras till destinationen.

Mottagaren är den registrerade importören och måste följa alla lagar och regler för destinationen. Beställningar som skickas inom eller utanför Europeiska unionen kan bli föremål för importskatter, tullar och avgifter som tas ut av destinationslandet. Mottagaren av en internationell försändelse kan bli föremål för sådana importskatter, tullar och avgifter som tas ut när en försändelse når mottagarens land. Ytterligare tullklareringsavgifter måste betalas av mottagaren. Nova Nails Supply har ingen kontroll över dessa avgifter, och vi kan inte heller förutse vad de kan vara.

Tullpolitiken varierar kraftigt; kontakta ditt lokala tullkontor för mer information. När tullklareringsförfaranden krävs kan detta orsaka förseningar utöver våra ursprungliga leveransuppskattningar.

Returer och byten

När du köper varor på hemsidan har du som kund en lagstadgad 14 dagars retur- eller bytesrätt som gäller från det att du tagit emot/hämtat ut varorna.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor returen gäller tydligt framgå.

Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom de lagliga 14 dagarna efter meddelandet om ångerrätt.

Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna skickas därför välpackade och i originalförpackning.

Från återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde när den används eller skadas.

Rätten till retur/byte gäller ej till:
Produkter som har förseglats (förseglats) av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktären av en förseglad ljud- eller videoinspelning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts speciellt för dig eller har en distinkt personlig touch efter dina önskemål.
Tjänster som har genomförts och där du uttryckligen samtyckt till att starta tjänsten utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, t.ex. mat.
Enstaka nummer av tidningar eller tidskrifter.


Klagomål
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller fellevererad när den anländer, åtar vi oss, i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, att utan kostnad åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts.
Hur går man vidare med ett klagomål?

Eventuella fel och defekter ska alltid anmälas till [email protected] där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte korrigerar defekten eller levererar en liknande produkt, kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vi förbehåller oss rätten att avslå ett reklamation om det visar sig att produkten inte är defekt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten, skador kan uppstå på grund av felaktig/professionell användning av produkter.
Vi ansvarar inte för förseningar/fel som beror på omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara en arbetskonflikt, en brand, ett krig, ett regeringsbeslut, minskad eller utebliven leverans från en leverantör.

Dessutom tas inget ansvar för eventuella ändringar av produkter/produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi förbehåller oss rätten att göra typografiska fel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återspeglar produkternas exakta utseende, eftersom viss färgskillnad kan förekomma beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa för att exponera produkterna så exakt som möjligt.

Information om cookies
Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats i informationssyfte informeras om att cookies används. Informationen i cookien kan användas för att spåra en användares surfning. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att sparas på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt avvisar cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.

Personuppgiftslagen GDPR
Vi skyddar dina personuppgifter och din integritet i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte din kundinformation för något annat än att slutföra din beställning. Som kund kan du alltid begära rättelser, utdrag och att vi raderar dina uppgifter från vårt register.

Ändringar av de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i villkoren när som helst. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på hemsidan. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.


Tvist och lagval
Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kund kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationer, se arn.se. För invånare i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål skickas online via EU-kommissionens tvistlösningsplattform, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut av ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.