Fri frakt vid 3000:- / Snabb leverans / Säker Betalning

Köpvillkor

Om oss

Företaget har sitt huvudkontor i Örebro, Sverige. Företagets postadress är Nygatan 32, 702 11 Örebro. Nova Nails Supply är ett varumärke som ägs av Enova Commerce AB (registreringsnummer 559074-3364, momsnr: SE559074-3364)

Om du vill komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och din kontaktinformation så återkommer vi till dig så snart som möjligt.


Ordning

När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturering och leveransadress.

Om det finns något fel i orderbekräftelsen måste du kontakta oss omedelbart via e-post till kundtjä[email protected]


Produkter

Du som använder dessa produkter utan ordentlig utbildning gör det på egen risk.

Detta innebär att dessa produkter kräver kunskap för korrekt användning. Det är också kundens ansvar att se till att behandlingar endast utförs av personal som är utbildad för uppgiften. Produkter för professionellt bruk får inte säljas på nytt eller användas för något annat ändamål än de behandlingar som kunden har rätt att tillhandahålla.

Bildernas färger kan variera beroende på skärminställningarna, därför kan avvikelser uppstå.


SÄKERHETSDATABLAD ÄR TILLGÄNGLIGA FÖR ALLA PRODUKTER SÅLDA AV OSS. E-POST: [email protected]


Leverans

För kund i Sverige

Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. NOTERA! Beställningar på helger skickas tidigast påföljande måndag.

Om leveransförseningar inträffar (utan att vi meddelar dig längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadress: [email protected]

Oupplösta paket / beställningar kommer att debiteras en extra avgift för retur, liksom administrativ hantering. Hur stora mängder är beror på specifik ordning.


För kunder i Europa och andra

Våra normala leveranstider är 3-14 dagar. NOTERA! Beställningar på helger skickas tidigast påföljande måndag.

Om leveransförseningar inträffar (utan att vi meddelar dig längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadress: [email protected]

Oupplösta paket / beställningar kommer att debiteras en extra avgift för retur, liksom administrativ hantering. Hur stora mängder är beror på specifik ordning.

OBS: På grund av koronapandemi. Våra leveranstider kan påverkas.


Pris

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är exklusive 25% moms.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser orsakade av prisändringar från leverantörer, tryckfel i prislistan och felaktigheter i priser på grund av felaktig information och vi förbehåller oss rätten att justera priset.


För kunder i Sverige:

Momsavgift på 25% läggs till i kassan.


För kunder i EU:

Europa privat kund:

Momsavgift på 25% läggs till i kassan.

För företagskunder med giltigt momsnummer:

När du checkar ut och betalar för din beställning läggs moms automatiskt till din beställning med 25%.

Lämna ett meddelande med information om ditt företag och momsnummer. Våra anställda kommer att kontrollera manuellt om momsnumret är giltigt.

Om momsnummer är giltigt återbetalas momsavgiften automatiskt till ditt konto.

Kontrollera själv om momsnumret är giltigt här: https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/


För kunder i Norge:

Ingen moms tillkommer i beställningen på webbshoppen.


Tull, tull och skatt

När du beställer från Nova Nails Supply är du ansvarig för att produkten kan importeras lagligt till destinationen.

Mottagaren är importör av register och måste följa alla lagar och förordningar på destinationen. Beställningar som skickas inom eller utanför Europeiska unionen kan vara föremål för importskatter, tullar och avgifter som tas ut av destinationslandet. Mottagaren av en internationell försändelse kan bli föremål för sådana importskatter, tullar och avgifter som tas ut när en försändelse når mottagarens land. Ytterligare avgifter för tullklarering måste betalas av mottagaren. Nova Nails Supply har ingen kontroll över dessa avgifter, och vi kan inte heller förutsäga vad de kan vara.

Tullpolitiken varierar mycket; kontakta ditt lokala tullkontor för mer information. När tullklareringsförfaranden krävs kan det orsaka förseningar utöver våra ursprungliga leveransuppskattningar.


Returer och utbyten:

När du köper varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14-dagars returrätt eller utbytesrätt som gäller från det att du har fått en artikel som du har beställt.

Du måste meddela att du ångrar det. Meddelandet måste skickas till oss [email protected] I ditt meddelande måste ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor returen gäller tydligt anges.

Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom de lagliga 14 dagarna efter meddelandet om återkallande.

Du är ansvarig för returfrakt, leverans och skick för produkterna vid retur, produkterna skickas därför väl förpackade och i originalförpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde när den används eller skadas.

Rätten att återvända / byta gäller inte för:
Produkter som har förseglats (förseglats) av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen (förseglingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktären av en förseglad ljud- eller videoinspelning och där förseglingen har brutits av dig.
Speciellt tillverkad produkt, som har skräddarsys speciellt för dig eller har en tydlig personlig touch efter dina önskemål.
Tjänster som har slutförts och där du uttryckligen har godkänt att tjänsten startas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, t.ex. mat.
Enstaka nummer av tidningar eller tidskrifter.

Klagomål:
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten fortfarande skadas eller levereras felaktigt när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att rätta till felet kostnadsfritt.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt artikel.
Klagomålet måste skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.
Hur går du vidare med ett klagomål?

Eventuella fel och defekter måste alltid rapporteras till [email protected] där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte rättar till felet eller levererar en liknande produkt kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning.
Vi förbehåller oss rätten att vägra ett klagomål om det visar sig att produkten inte är defekt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna klagomålsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten, skador kan uppstå på grund av felaktig / professionell användning av produkter.
Vi tar inte ansvar för förseningar / fel på grund av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara en arbetskonflikt, en brand, ett krig, ett regeringsbeslut, reducerad eller ingen leverans från en leverantör.

Dessutom tas inget ansvar för några ändringar av produkter / produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi förbehåller oss rätten att göra tryckfel på denna webbplats såväl som den slutliga försäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återspeglar produkternas exakta utseende, eftersom en viss färgskillnad kan uppstå beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid vårt bästa för att exponera produkterna så exakt som möjligt.

Information om kakor
Enligt lagen om elektronisk information måste besökare på en webbplats för informationsändamål informeras om att cookies används. Informationen i kakan kan användas för att följa en användares surfning. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att sparas på din dator för att ge åtkomst till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt avvisar cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens webbplats.

Personuppgiftslagen
Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med personuppgiftslagen (1998: 204). Vi sparar inte din kundinformation för något annat än att slutföra din beställning. Som kund kan du alltid begära korrigering, utdrag och att vi raderar din information från vårt register.

Ändringar av de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
Om en tvist inte kan lösas i överenskommelse med företagets kundtjänst och kunden kan du som kund vända dig till Allmänna klagomålen, se arn.se. För invånare i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål skickas online via Europeiska kommissionens tvistlösningsplattform, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
I händelse av en tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvister rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.